.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جمع‌آوری طومار برای تعقیب قضایی احمدی‌نژاد

سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» در اقدام جدید خود بر آن است تا با جمع‌آوری طوماری و ارائه آن به دبیر کل سازمان ملل، خواستار پیگرد قانونی رییس‌جمهور ایران، محمود احمدی‌نژاد، شود.
در این نامه ادعا شده است که احمدی‌نژاد در نظر دارد با ساخت سلاح‌های اتمی دست به نسل‌کشی یهودیان بزند. این سازمان با اشاره به حادثه اغراق‌آمیز هولوکاست، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا پرونده رییس‌جمهور ایران را برای پیگرد قانونی به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع دهد. متن این نامه به شرح زیر می‌باشد:


جناب آقای بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل

سرکار خانم سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل

بدین وسیله امضاکنندگان ذیل از شما درخواست می‌نمایند تا سریعاً از شورای امنیت سازمان ملل بخواهید پرونده محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع دهد تا وی را به جرم تحریک نسل‌کشی تحت پیگرد قانونی قرار دهد. درخواست اجرای قوانین بین‌المللی در مورد اظهارات و اقدامات احمدی‌نژاد، بیانگر فوریت و اهمیت پرونده برای چنین پیگردی است.

پس از هولوکاست، کشورهای جهان به این نتیجه رسیدند که نباید هیچ‌گاه اجازه دهند مجدداً چنین قساوتی رخ دهد. در سال 1952، آنها به منظور جلوگیری و مجازات جنایات نسل‌کشی، معاهده‌ای را به تصویب رساندند. تا به امروز، 138 کشور از جمله ایران این توافق بسیار مهم را به تصویب رسانده‌اند. به موجب این معاهده نه تنها اقدام به نسل‌کشی بلکه تحریک مستقیم و آشکار به آن نیز غیر قانونی می‌باشد. با انجام چنین کاری، معاهده نسل‌کشی این قدرت را به جامعه جهانی می‌دهد تا با پیگیری اقداماتی که امکان نسل‌کشی را فراهم می‌آورند، از نسل‌کشی‌های آتی جلوگیری به عمل آید.

تا به امروز، محمود احمدی‌نژاد سابقه بارزی در تحریک نسل‌کشی طبق تعریف موجود در معاهده نسل‌کشی و اجرای آن دارد. وی به دنبال این است تا اسرائیلی‌ها را غیر انسانی و یهودیان را دیوصفت جلوه دهد. او مدام با عبارت‌های بی‌پرده و رک خواستار نابودی اسرائیل شده است. وی در حال دست‌یابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای است تا با آنها این تهدید نسل‌کشی را عملی گرداند. و با حمایت فعال خود از حزب‌الله و حماس، آشکارا نشان داده که آماده است تا سخنان خود در مورد کشتن اسرائیلی‌ها را به اقدامی مرگبار تبدیل کند.

دیوان بین‌المللی کیفری نسبت به نقض معاهده نسل‌کشی دارای اختیار قانونی می‌باشد. و شورای امنیت سازمان ملل این قدرت را دارد تا چنین نقض‌هایی را مستقیماً به آن هیئت ارجاع دهد. لذا از شما خواستاریم تا از شورای امنیت بخواهید قبل از آنکه خیلی دیر شود با اقدامی فوری الگوی رفتاری خطرناک محمود احمدی‌نژاد را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع دهد.

اگر جهان به حرف‌های هیتلر توجه کرده و رفتارهای وی را زیر نظر گرفته بود، امکان جلوگیری از هولوکاست وجود داشت. همین مسئله، در خصوص سخنان و اقدامات کسانی صادق است که نسل‌کشی‌های اخیر را در روآندا، بوسنی، و دارفور مرتکب شده‌اند. زمان آن فرا رسیده است تا از این تراژدی‌ها درسی بگیریم. زمان آن فرا رسیده است تا به منظور جلوگیری از چنین قساوت‌هایی تمهیدات قانونی خردمندانه‌ای را به کار گماریم. زمان آن فرا رسیده است تا محمود احمدی‌نژاد به دلیل تحریک به نسل‌کشی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد./مشرق





استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.